tisdag 17 maj 2011

Halmstad, trött dag & härlig promenad.

Igår for jag så till Halmstad igen för att göra jycken snygg inför kommande helg. Härligt att ha goda vänner omkring sig som ställer upp & är barnvakt när det krisar sig! 


Kiwi blev såklart vacker som få, så konkurrenterna får nog hålla i hatten på lördag! Inte nog med att jag ska ställa individuellt, det blir också Avelsklass & Uppfödarklass. Jag som typ aldrig är nervös, fick faktiskt lite pirr i magen... Måtte vi sköta oss! Tyvärr verkar hon lite skendräktig... Upplever att hon är lite låg & hängig, men får väl muta med massa gott!


Idag har vi haft en seg dag hemma. Melker har sprungit lite fram & tillbaka till granntjejen. Min energi tog väl slut framåt lunch, så här har faktiskt inte hänt så mycket. Min stora, fina kille har verkligen landat rejält i sin fyra-års-trots! Shit, vad han kan reta gallfeber på mig! Men, det är väl som allt annat, övergående...


Äntligen känns det som grabbarna har frisknat till lite. Så himla skönt! Det har varit sjukstuga här väldigt länge nu. Tur man inte jobbar iallafall, hade blivit mycket VAB då...


Hade en energitankande kvällspromenad med den fyrbenta ikväll. Hon är bara så kul! Å Värnamo är fantastiskt! Gick & summerade de miljöer vi vandrat igenom: Lite stan på väg ut, förbi fotbollsplan med spelande smågrabbar, förbi hela brandmannakåren som skulle träna dykning (tror jag), sen stooor gräsplan där vi tränade "inte dra iväg med föremål" (med fotbollsspelare några planer bort), grusplan med lite lydnadsträning (med två fnittriga tonårstjejer som störning). Därefter skogspromenad, möte med Pumin Viggo (som Kiwi tyckte var en stilig herre) & sen stan hem. Perfekt för en spattig fyrbenting!


Nu är denna dagen till ända. Lite nattavälling ska trattas i lillkillen, sen ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar